sobota 17. listopadu 2007

Kniha s výstrahou !

Dnes jsem dočetla Jak blbá, tak široká od Haliny Pawlowské. Než si tenhle titul půjčíte, musím vás varovat ! Objevuje se v něm spousta veselých historek, zajímavých postřehů, pár vtipů a dokonce slovní hříčky... Kniha je navíc vysoce nakažlivá dobrou náladou a smíchem. Já si ji půjčila v pátek v knihovně. Snad to byl lákavý obal (který mi nedovolil vrátit knihu do police a já ji pak s sebou celý týden tahala všude možně) , snad to byl sám obsah, který mě nutil číst dál a dál...

Ale teď vážně. Moderátorka mého oblíbeného pořadu (Banánových rybiček) mě nezklamala ani v knižní podobě. Píše velmi osobitým stylem - hovorově, familiárně, zkrátka přirozeně. A o čem píše? Většina kapitolek řeší téma láska, nevěra, přátelství, oblékání, dovolená apod. Dočtete se tu o věcech, které nás potkávají každý den (o věcech všedních a obyčejných), s tím rozdílem, že Halina je umí podat tak neuvěřitelně vtipně a trefně. =)

Cituji:
Mladost radost
Moje máma mi včera svým přísným hlasem pravila: "Naše Vánoce byly kdysi takové hezké... i ty jsi tehdy, na to už si nikdo nemůže ani pamatovat, byla taková hezká..."

Varhánky na stehnech a na duši
Včera jsem si v Brně zamluvila v jednom butiku čtvery kalhoty...
Dnes jsem se tam vrátila a byla tam jiná prodavačka. Neměla slunnou povahu. Tvářila se hnusně. A když jsem vyšla ze zkušební kabinky v nových kalhotách, tak řekla: "Ty vám dělají varhánky ma stehnech!"
Zkusila jsem tedy druhé kalhoty. Slečna řekla: "A z těchle navíc kouká celej zadek!"
Zkusila jsem třetí. "Krátký!" odrovnala je prodavačka.
A já už jsem toho měla dost, rozhodla se, že ty poslední kalhoty si už zkoušet nebudu, oblékla jsem si svoje vlastní a vyšla z kabiny. Prodavačka se zhrozila: "No a tyhle! Ty jsou nejhorší ze všech!"

Žádné komentáře:

Okomentovat