středa 29. listopadu 2006

Loučení

Využívám dnes své poslední příležitosti a přispívám jakožto nezletilá. Od zítřejšího dne se mi totiž, jako mávnutím kouzelného proutku (tedy spíš po předložením občanského průkazu =D ), otevírají nové možnosti:
- mohu jít do kina na film přístupný od 18-ti let
- mohu volit
- mohu legálně požívat alkohol
- při výměře trestu se přihlédne jako k polehčující okolnosti k tomu, že jsem spáchala trestný čin ve věku blízkém věku mladistvých
- a hned zítra se mohu vdát. =D

A jakožto zletilá:
- jsem odpovědná za mnou způsobenou škodu na majetku, zdraví či občanské cti
- jsem povinna vyřizovat si veškeré případné záležitosti s úřady osobně
- v případě uzavření smlouvy o pracovním poměru mám stanovenou pracovní dobu na 40 hodin týdně (narozdíl od mladistvích, kteří mají max. 30 hodin týdně a nesmí pracovat v noci), můj zaměstnavatel má právo mi nařídit přesčasy a musím počítat s nemalými srážkami ze mzdy.

Upřímně řečeno, nejsem si jistá, jestli mám očekávat změnu k lepšímu a jestli by nakonec nebylo lepší zůstat pod ochrannými křídly nezletilosti...

Žádné komentáře:

Okomentovat