pátek 8. září 2006

Déja vu (dežavi)

Déja vu je slovo francouzského původu. Jeho odborná definice zní - stav mysli v situaci, kdy jsme přesvědčeni, že jsme ji již jednou nebo vícekrát jako takovou zažili.
Nevím, jak vám, ale mně se to přihodilo už mnohokrát. V jisté situaci jsem měla pocit, že je mi nějaká povědomá.. že jsem ji už někdy zažila. Naposledy jsem zažila déja vu, když jsme seděli s rodinou u oběda. Jedla jsem rajčatový salát a Radek (můj mladší bratr) se rozplýval nad jednou počítačovou hrou. Vychvaloval si nové Lamborgini, které si v té hře koupil za peníze získané v závodech. A já si cosi pomyslela. Ta myšlenka byla klíčová, protože právě ta mi přivodila povědomý pocit.
Je to zvláštní... proč se to stává? Co ty pocity vyvolává? Může to být nějaký zkrat nebo snad vzpomínka na podobnou, ne-li stejnou situaci v minulém životě? Mám tolik otázek - mnohem víc než tyhle - a neznám nikoho, kdo by mi na ně mohl odpovědět. To je k zbláznění! =/

4 komentáře:

  1. Zatím nejpravděpodobnější vysvětlení tohoto jevu tkví v tom, že podněty sluchové, zrakové, chuťové... jsou do našeho mozku "dopravovány" minimálně dvěma cestami (jakási pojistka) a vyjímečně někdy se stane, že po jedné cestě dorazí informace o nějakou tu miliontinu sekundy rychleji, než po té cestě druhé. Mozek ale nedokáže vyhodnotit, zda to byla miliontina sekundy nebo několik let. Prostě to už jednou kdysi přijal = pro člověka "to už jsem jednou zažil". Dobrý,ne?

    OdpovědětVymazat
  2. Déja vu je chyba v Matrixu, ve kterém žijeme, ve světě nevědomosti..

    OdpovědětVymazat
  3. ahojjj ,, jmenuju jse Eva a chtela bich vam rict ze dezavii ,,, je neco z minulosto co jme uz nekdy prozily kdis jsme zily v prvnim zivote mam tokovi pocity castejccc ,, a jsem vtom i trosku v skusena dekuju za povchopone moje transka www.libimseti.cz politykarka-19

    OdpovědětVymazat
  4. mě se to taky už koulikrát stalo to deja vu

    OdpovědětVymazat