středa 28. června 2006

Zvláštní změny v chování

Uběhl skoro týden a mě až dnes (jsou to asi 3 minuty) napadlo jedno zajímavé téma... A to zvláštní změny v chování mých rodičů (tedy zejména mamky).
Už od první třídy jsem měla nastolený určitý řád a pravidla. Ve všední dny jsem měla přesně danou dobu, kdy jsem chodila spát a neexistovalo přemlouvání. Úkoly jsem si musela plnit svědomitě, hračky uklízet pečlivě a chovat se slušně. Když se náhodou stalo, že jsem schytala pětku, šlo se mi domů s těžkým srdcem... A dodnes si pamatuji, jak jsem snad ještě v osmé třídě běžela po příchodu domů umýt nádobí, abych to nějak vykompenzovala.
Dnes studuji na střední škole, žákovská knížka je - díkybohu - minulost a pravidla jsou o hodně mírnější. Na jednu stranu jsem ráda. Přece jen jsem už ve věku, kdy sama dokážu odhadnout, jak špatně se mi bude ráno vstávat. Ovšem na stranu druhou se tato hodně mírná pravidla uplatňují i na mého o sedm let mladšího bráchu Radka. Spát často chodí, až když já mamku "vyburcuju". Před tátou mu mnohdy stačí nasadit psí oči a už se může dívat až do prvního poločasu. Nechci, aby to vypadalo, že mu ten první poločas závidím, ale u mě nebyly žádné vyjímky. Ani fotbalové utkání, které je mimochodem Radkovi během dne naprosto ukradené.
Teď jsem se ale rozepsala z cesty... Původně jsem chtěla reagovat na mamčino chování, které mě tak překvapilo. Ještě minulý měsíc bych považovala za ztrátu času chodit za ní s tím, jestli by mě nenechala doma. Vždyť se jí nikdy nelíbilo ani to, že zůstávám doma, i když mě bolí břicho... Až do minulého týdne jsem se domnívala, že na to má stejný názor. Dnes jsem se ale nestačila divit. V pondělí a úterý jsem nebyla ve škole a dnes jsem ji musela doslova přesvědčovat o tom, že bych se do školy měla ještě aspoň jednou před vysvědčením podívat. Nechápala, proč jsem si škrtla už napsanou omluvenku a říkala, ať zůstanu doma. Vážně jsem chvíli nevěřila vlastním uším, jestli to skutečně slyším od mojí zásadové mamky, která nesnáší naprosto nic, co by zavánělo záškoláctvím, lemplářstvím či ulejváním.
Nejspíš v tom hraje roli konec roku, ale možná ji změna práce vážně změnila. To se ostatně pozná v září. =D

Žádné komentáře:

Okomentovat