neděle 28. října 2012

Kam se poděl můj sýr?

Tak se jmenuje útlá knížečka, kterou jsem si přečetla už před pár lety, ale nějak na ni pozapomněla. A aby mi neupadla v zapomnění jednou provždy, takto si ji tu zvěčňuji.

Vlastně začnu tím, jak jsem si na ni po tak dlouhé době vzpomněla.
Minulý měsíc jsem vedla rozhovor se svojí spolubydlou ze Slovenska o knížkách. Řeč přišla na to, že ona má rozečteného Největšího obchodníka na světě. A když mi lehce nastínila, o čem ta kniha je, problesklo mi hlavou, že jsem jednu podobně motivační knihu taky četla. Jenže jediné, co jsem dokázala z paměti vylovit, byl obrázek "kousku sýra". Netušila jsem, jak se knížka jmenovala, kdo ji napsal, ani jak se ke mně dostala... Chvíli jsem hledala u svých známých. Ale toho, kdo mi ji půjčil, jsem se nedopátrala. Takže jsem si  knihu poznačila s pracovním názvem "ta o kousku sýra" a dál už to neřešila.
Pár dní na to si mě našla sama. Když jsem si jednou odpoledne vybírala, co bych si mohla pustit, padl mi do oka film Jíst, meditovat, milovat. Ten už jsem sice viděla, ale aspoň jsem si z něj chtěla na připomenutí pustit pár hezkých scén. Otevřela jsem přehrávač a bez rozmyslu klikla "někam do filmu". Trefila jsem se přesně do místa, kde Julie Roberts po rozvodu vchází do knihkupectví a vybere si několik motivačních knížek. První, kterou podává prodavačce u pultu, nese název "Who Moved My Cheese?" ... Když jsem film viděla poprvé, žádný název knížky jsem v tom zlomku vteřiny nezaregistrovala. Tentokrát mě ale praštil do očí. :)
Pracovní název jsem si tedy opravila a knížku konečně vřele doporučila své kamarádce...

O čem autor knížky píše, se můžete dozvědět z některé recenze, nebo ještě lépe - pokud si ji sami přečtete. Opravdu je hodně útlá a klíčový příběh o čtyřech postavičkách v bludišti se dá zhltnout za hodinu. Času na následné zamyšlení si ale zaslouží bezpochyby víc. ;)

 

Žádné komentáře:

Okomentovat