neděle 25. března 2007

Síla rozhodnutí

Spousta lidí si ani nedovede představit, jak je jednoduché formovat chování svého okolí. Naše každodenní rozhodnutí ovlivňuje nejen nás, ale hlavně naše okolí a jeho chování vůči nám. Lidé se chovají určitým způsobem, a to především naučeným ! Jistě si vybavíte min. jednu osobu, u které dovedete jednoduše určit, jak se v jisté situaci zachová.
Např. dejme tomu, že můj taťka zaručeně vyletí, když na jeho otázku "Co bylo ve škole?" odpovím "Nic.." Já vím, že se mě zeptá a on ví, co odpovím. Přesto on mi tu otázku naučeně položí a já mu na ni dopřeji naučenou odpověď. Což vede k obvyklé menší diskuzi.. Mě ta diskuze po čase zaručeně omrzí, a tak si říkám, muselo k ní vůbec dojít? Nemuselo. Proto se pro příště ROZHODNU, že to tak nechci a její průběh ovlivním. Na jeho naučeným způsobem položenou otázku odpovím JINAK a vytrhnu nás tak z nikdy nekončícího kruhu..
Dá se to aplikovat na každou situaci. Chcete-li nějakému nepříjemnému, opakujícímu se rozhovoru předejít, stačí se včas zachovat jinak - nepředvídaně a otřást tak jejím průběhem.

A teď si vemte, že tohle je jen zlomek toho, co můžeme svým rozhodnutím dokázat. Možnost rozhodnutí je prostě báječná věc.

Žádné komentáře:

Okomentovat